Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Úspešný, ale aj smoliarsky bol víkend jazdcov v Ústí

S výkonmi jazdcov nášho tímu som spokojný, zhodnotil Ambrúz.

Tomáš Ondrej.Tomáš Ondrej. (Zdroj: Jozef Pisch)

ROŽŇAVA. Predposledným podujatím Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2018 bolo podujatie v českom Ústí nad Orlicí, ktoré odštartovalo pod názvom Ústecká21.

Slovak National Hill Climb Team sa podujatia, ktoré bolo zaradené do seriálov FIA Historik Hill Climb Championship, ale aj FIA Zóna strednej Európy Historikov, ale aj súdobých vozidiel a už spomínaných slovenských, ale aj českých majstrovstiev súdobých a historických vozidiel, zúčastnil so šiestimi jazdcami.

Každý z nich zabojoval medzi viac ako sto dvadsiatkou štartujúcich jazdcov najlepšie ako vedel.

SkryťVypnúť reklamu

Ako prvého spomedzi jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu sa patrí spomenúť Mira Čiliaka, ktorý spoločne s formulou Metalex MTX 1-06.

Mirovi sa podarilo v rámci seriálu FIA Historik Hill Climb Champioship dojazdil na treťom mieste absolútneho poradia a zároveň vyhral kategóriu K5.

Rovnaké umiestnenie mu patrilo aj v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy historických vozidiel.

Ak k tomu všetkému pripočítame víťazstvo Mira Čiliaka v rámci oboch pretekárskych dní aj v majstrovstvách Slovenska historických vozidiel pretekov automobilov do vrchu, bol to jeden z jeho najvydarenejších pretekárskych víkendov v aktuálnej sezóne.

Pri pohľade do výsledkových listín súdobých vozidiel treba konštatovať, že najvyššia priečka celkového poradia patrila Rožňavčanovi Tomášovi „Srnkovi“ Ondrejovi, ktorý spoločne s formulou Tatuus FR2000 dojazdil po oba dva pretekárske dni na treťom mieste slovenského absolútneho poradia, pričom mu patrilo aj víťazstvo v triede E2/D do dvoch litrov.

SkryťVypnúť reklamu

V nedeľu k týmto úspechom pridal Tomáš aj štvrté miesto v divízii D4 v rámci seriálu FIA CEZ.

Dve ôsme miesta absolútneho slovenského poradia, ale aj jedno druhé a jedno tretie v skupine N a triede N nad dva litre patrilo Petrovi Ambrúzovi a jeho Mitsubishi Lancer EVO IX.

V seriáli FIA CEZ patrilo Petrovi piate miesto v divízii D1.

S dvoma víťazstvami v skupine A, ale aj triede A do dvoch litrov v rámci slovenských majstrovstiev cestoval z Ústeckej21 Vlado Hudy.

Zároveň v nedeľu patrilo Vladovi a jeho Honde Civic TypeR víťazstvo v rámci FIA Zóna strednej Európy v divízii D2.

Vo výpočte úspechov ostáva spomenúť ešte dvoch jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu a to Petra Salona na Seate Leon Supercopa a Annu Ambrúz v spolupráci s Hondou Civic TypeR.

SkryťVypnúť reklamu

Táto dvojica trať s dvadsaťjeden zákrutami, podľa ktorých je odvodený aj názov podujatia, čiže Ústecká21, absolvovali premiérovo.

Z toho dôvodu bolo ich jediným cieľom absolvovať bez ujmy všetky tréningové, ale aj súťažné jazdy.

To sa im bez problémov podarilo, pričom si navyše Peter Salon odviezol dve štvrté miesta v triede E1+2000/2WD a Anna Ambrúz odišla z Ústeckej21 s dvoma pohármi za tretie miesto v triede N-2000.

„S výkonmi jazdcov nášho tímu som spokojný. Všetci dosiahli na dobré umiestnenia, jediné čo mňa osobne hnevá je fakt, že po pretekoch sme kontrolovali môj Mitsubishi Lancer EVO IX a zistili sme, že auto nie je celkom v kondícii. Objavili sme poruchu, vďaka ktorej som nemal dostatočný turbo tlak, pričom namiesto 2 barov tlačilo iba 1,4 baru a tým pádom auto nešlo ako malo. Škoda, išlo mi hlavne o body do seriálu FIA CEZ. Aby som ich doplnil, budem musieť absolvovať jedny preteky navyše. Ale aj o tomto je motoristický šport,“ zhodnotil Peter Ambrúz.

Informoval Miroslav Majláth.

Najčítanejšie na My Gemer

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
          2. Dôležitosť duševnej pohody
          3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
          4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
          5. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
          6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
          7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
          8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
          1. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
          2. Dôležitosť duševnej pohody
          3. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
          4. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
          5. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
          6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
          7. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
          8. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
          1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 153
          2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 994
          3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 913
          4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 850
          5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 524
          6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
          7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 927
          8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 615

          Blogy SME

          1. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
          2. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
          3. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
          4. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
          5. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
          6. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
          7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
          8. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
          1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 617
          2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 562
          3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
          4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 702
          5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 896
          6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 542
          7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 829
          8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 737
          1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
          2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
          3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
          4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
          5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
          6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
          7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
          8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy z MY Gemer

          Tipujte bez rizika a vyhrajte.


          29. sep

          Osobná doprava dnes patrí k bežnému štandardu, vozíme sa do práce, na nákupy, dovolenky, za koníčkami.


          (PR) 26. sep

          Tipni si a vyhraj, registrácia je grátis.


          22. sep
          Svätá Tekla posledné jablko zjedla, hovorí pranostika, viažuca sa k 23. septembru.

          V septembri nastáva astronomická jeseň. Záhradkári zbierajú a spracovávajú úrodu a pripravujú sa na prichádzajúci koniec sezóny.


          21. sep

          Najčítanejšie články MyRegiony.sk

          Blogy SME

          1. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
          2. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
          3. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
          4. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
          5. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
          6. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
          7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
          8. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
          1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 617
          2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 562
          3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
          4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 702
          5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 896
          6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 542
          7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 829
          8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 737
          1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
          2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
          3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
          4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
          5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
          6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
          7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
          8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

          Už ste čítali?

          SkryťZatvoriť reklamu